Uvažovat mozkem

26. 09. 2022 19:10:45
Impresário, kdybys uvažoval mozkem, tak bys věděl, že ti, co včera na Majdanu postříleli 90 lidí, byli rusáci*),

protože komu jinému by to vyhovovalo než rusákům, říkal mi jednou na pivu přítel, bývalý svazák, který po osmdesátém devátém přestoupil od svazáků k baptistům. A byl tak zas jinak věřící, že ani nechtěl hrát v divadelním souboru, který jsem vedl, Lucifera; dal si říct teprve, až jsem tomu škaredému andělovi změnil jméno na Bublečert.

Ano, přiznávám, že se někdy snažím uvažovat mozkem, ale někdy, znáte to, ať se snažíte, jak chcete, zústává vám mozek=rozum stát – a nemůže zapomnět. A pořád si promítá diák: jak v roce 2014 ke kyjevskému Majdanu přijel protestovat odněkud od Luhanska autobus plný rusáků, zřejmě s opačným názorem než místní, a pak se vraceli do autobusu se samopalem v zádech – a po kolenou.

Všemu by člověk, který se snaží uvažovat mozkem, věřit neměl. Jenže... je-li událost pravdivá, a viděl jsem v televizi přes brýle, na nichž mám skla jen o několika dioptriích, pak ani já bych na takové ponížení nikdy nezapomněl. Ale připouštím, abych dal za pravdu vašemu opačnému názoru, že to mohlo být zinscenované.

Mám skvělého přítele faráře. Kde tu o mně prohlašuje, že jsem jeho nejoblíbenější ateista, což já mu oplácím, že ho mám radši než Jurečku z KDU-ČSL. Jednou dokonce moji maličkost zmínil i při kázání v kostele, protože jsem mu vzkázal, že když jsou ti zbožní, co jsou ochotni někomu nastavit druhou tvář, i když přes tu první nedávno dostali, co kdybyste udělali tam někde u Donbasu se svými pravoslavnými soudruhy, kteří mají taky pořád ústa plná Krista, nějakou ekumenickou mši. Že to třeba pomůže. Třeba na chvíli... Třeba se na chvíli přestane střílet, protože jak víme, se tam nad Mariupolem válčilo už v roce 2014...

(Kdysi jsme na jedenáctiletce psali písemku z deskriptivy a nepadla jediná dvojka, natož jednička, načež pan profesor Berka třídě sdělil: přátelé, já vím, že většina z vás se už nikdy v životě s deskriptivou nesetká. Ale vezměte si z ní aspoň, že každá záležitost v životě, kterou budete řešit, bude mít ix řešení. A chcete-li mít úspěch, musíte vyčerpat všechna, všechna ix – a pak zvolit nejlepší.)

Jak tehdy můj námět stran ekumenie dopadl?

Panu faráři i mně bylo vzkázáno, že hlavní staletími prověřený prostředek Církve svaté léčení všech bolestí světa je účinná modlitba...

V překladu: a doma.

Celý život se člověk učí. Příliš pozdě jsem si uvědomil, že pro každou církev platí asi slogan „koho chleba jíš, toho píseň zpívej“, že většinová náboženství bývají tak vrostlá do většinové společnosti, tak dalece bývají její duchovní součástí, že nejsou zřejmě s to vyhlédnout ze svých kulis.

A když se od náměstka na našem ministerstvu zahraničí ještě dozvíte, že světem obchází mor pacifismu, tak vás brzo přejde chuť hledat ve svých mozkových plenách nějaké z těch ix řešení a necháte to v klidu na těch schopných a výše postavených, jen se v duchu modlíte, aby nebyli schopní všeho...

Takže když se dozvíte, že si paní předsedkyně EK Ursula na jednání s ukrajinskou ministryní obleče modrožlutý kostýmek, hned jste klidnější. Taky příspěvek.

*) Volím malé r, jak jsem zaznamenal v současném tisku. Nápodobně po druhé světové lidé s mozky ochořenými nenávistí psali slovo němec s malým n.

Autor: Jaroslav Kovanda | pondělí 26.9.2022 19:10 | karma článku: 5.27 | přečteno: 226x

Další články blogera

Jaroslav Kovanda

Úplně zbytečný blog

o notoricky známých účincích radiace a o tom, jak teprve po pobytu v koncentračním táboře dostáváme rozum?

2.10.2022 v 12:48 | Karma článku: 5.78 | Přečteno: 205 | Diskuse

Jaroslav Kovanda

Byl jsem na Václaváku

Ještě ke třetímu září... Musel jsem zkontrolovat sochu, u které si často dávám v Praze schůzky... Je pořád dokonalá. Ostatně za těch ix let, co do Prahy jezdím, jsem na ní ještě nenašel chybu.

20.9.2022 v 17:38 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 303 | Diskuse

Jaroslav Kovanda

Co je nového

Předem mého dopisu, jak se psalo dřív, upozorňuju, že mé psaní nebude mít takovou sílu, na kterou dnes čtenář čeká. Navíc je mně 81 let, a v tomto věku člověka opouštějí agresívní choutky. Takže nehodlám někomu spílat do debilů,

16.9.2022 v 8:42 | Karma článku: 15.56 | Přečteno: 428 | Diskuse

Další články z rubriky Hyde park

Veronika Valíková Šubová

Blogu by slušela nová forma i transparentnější pravidla

Blog čeká inovace. Nic proti, změna je život. Ale pod informačním blogem adminů se objevila mohutná diskuse, kterou jsem, přiznávám, zčásti iniciovala já. Domnívám se, že "inovace" by se měla dotknout i celkového fungování blogu.

27.3.2024 v 12:19 | Karma článku: 14.71 | Přečteno: 330 | Diskuse

Jiří Anderle

Dělají z ČR terč. Setrvačností, nebo záměrně?

Sledováním Lipavského, Černochové a Řehky, se nemůžete zbavit dojmu, že jde o organizovanou skupinu šířící záměrně strach. Jak, a proč to dělají?

4.3.2024 v 9:54 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 301 | Diskuse

Filip Vracovský

Proč jsem uzavřel diskuze ?

Po dlouhé době zase do Hydey parku . Je tu pěkně útulnu, žádná tlačenice. Račte vstoupit a za nastražené uši dík ....

1.3.2024 v 7:00 | Karma článku: 24.36 | Přečteno: 676 | Diskuse

Jan Tichý(Bnj)

Nalodil jsem se na loď blogosvěta

Využívám Hydeparku pro informaci, že jsem vstoupil na blogovou platformu blogosvět, kde se mj. „potkávám“ i s bývalými zdejšími pisálky jako Lubomírem Stejskalem nebo Bohumilou Truhlářovou.

10.1.2024 v 6:37 | Karma článku: 13.44 | Přečteno: 264 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Typologie urážek v diskusích a na blogu

Slepice, sebestředný primitiv, soudružka učitelka, Putinova dívka, udavačka ... jen malá ochutnávka laskavostí, které se tady na mě snesly v posledním týdnu. Většinu z nich admini smazali. Ale ty urážky si zaslouží roztřídit.

29.12.2023 v 21:52 | Karma článku: 28.70 | Přečteno: 980 | Diskuse
Počet článků 4 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 290

malíř,sochař,básník,spisovatel,učitel v.v, bývalý kulisák, topič... vydal 21 knih všechny po roce 1989. Dosud vystavuje své obrazy,sochy,knihy S nadsázkou o sobě říká, že je postižený uměním. Jaroslav Kovanda se věnuje literární, malířské či sochařské tvorbě i v osmdesáti letech, které oslavil na konci února. „Je to určitá porce času. Když si ho rekapituluju a podělím na dekády, tak zjišťuju, co pro mne která znamenala. Jako bych se díval na svůj život z komína, který je 80 metrů vysoký,“ popisuje umělec ze Zlína. Zdroj: https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/zlin-jaroslav-kovanda-basnik-spisovatel-malir-rozhovor-80-let.A210311_598455_zlin-zpravy_hoo

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...